27 noiembrie 2025

Modernizarea Portului Mineralier Galați – Un proiect strategic pentru revitalizarea operării portuare

Modernizare port mineralier Galati

Portul Mineralier Galați trece printr-un amplu proces de modernizare, un proiect strategic menit să redea întregului front de acostare funcționalitatea, eficiența și siguranța necesare unui port modern. Obiectivul principal îl reprezintă creșterea gradului de siguranță în operarea portuară, optimizarea capacității de manipulare a mărfurilor și reactivarea unor zone care nu au mai fost utilizate de ani de zile.

Vă invităm să urmăriți un scurt video de prezentare a proiectului 

Reactivarea completă a danelor și creșterea capacității de operare

Deși Portul Mineralier include Danele 1 – 16, înainte de începerea proiectului doar jumătate dintre acestea erau utilizate. Lucrările actuale vizează readucerea la viață a întregului port:

  • Danele 1–4 – dane fluviale (cunoscute ca „dane de calcar”), esențiale pentru aprovizionarea combinatului siderurgic.

  • Danele 5–6 – dane maritime pentru mărfuri vrac, în special minereu.

  • Danele 7–8 – folosite pentru expediții de laminate.

  • Danele 9–16 – dane fluviale care nu au mai fost utilizate de ani de zile și care sunt readuse în exploatare prin acest proiect.

Prin extinderile și reabilitările propuse, portul va avea o capacitate crescută de încărcare/descărcare și depozitare, dar și o interconectare mai eficientă între transportul fluvial și cel rutier.

Lucrări hidrotehnice și infrastructură portuară modernizată

Proiectul include lucrări hidrotehnice majore pentru toate cele 16 dane, având ca obiectiv principal modernizarea frontului de acostare:

  • Realizarea de cheuri verticale, însumând 2.000 de metri de front de acostare.

  • Stabilizarea și consolidarea structurii de rezistență a danelor, pentru a permite operarea în siguranță a navelor și utilajelor portuare.

  • Amenajarea unor platforme noi în spatele danelor, destinate manipulării și depozitării mărfurilor.

  • Reconfigurarea infrastructurii rutiere – drumuri, căi de acces, rețele electrice, apă și canalizare, împrejmuiri și alte facilități logistice.

Provocările proiectului

Complexitatea lucrărilor a fost amplificată de două aspecte majore:

  1. Interferența cu activitatea portuară curentă – Lucrările au trebuit să se desfășoare în paralel cu activitățile zilnice ale operatorilor portuari.

Nivelul variabil al Dunării – O parte din lucrări, în special cele hidrotehnice, au putut fi executate doar în perioadele cu nivel scăzut al apei. În perioadele cu nivel ridicat, activitatea s-a mutat pe zonele superioare, precum platformele.

Implementare etapizată pentru eficiență maximă

Pentru a asigura continuitatea activității portuare și o execuție eficientă, proiectul s-a desfășurat în 4 etape:

  • Etapa 1: Modernizarea Danelor 9–16 (800 m) + construirea a 3 platforme noi de operare.
  • Etapa 2: Reabilitarea și consolidarea Danei 7 și Danei 8 (400 m).
  • Etapa 3: Modernizarea Danelor 1–4 (400 m).
  • Etapa 4: Modernizarea Danelor 5–6 (400 m), inclusiv reparații structurale și montarea unor dotări noi precum amortizoare de chei.

Un port modern, pregătit pentru o activitate diversificată

În urma modernizării, Portul Mineralier Galați va permite:

  • manipularea mărfurilor tradiționale pentru industria siderurgică,
  • cât și traficul de cereale, materiale de construcții sau mărfuri generale,
    creând premisele unei dezvoltări economice importante pentru zona Galați.

Prin aceste intervenții, portul devine un nod logistic complex, capabil să atragă noi fluxuri comerciale și investiții.

Date tehnice ale proiectului

  • Lungime totală front de acostare: 2.000 m
  • Etapa 1 – Danele 9–16: 800 m
  • Etapele 2–4 – Danele 1–8: 1.200 m
  • Număr platforme noi: 3

Acest proiect de modernizare reprezintă un pas important în revitalizarea transportului naval în Galati și în consolidarea rolului strategic al Portului Mineralier în economia regională. Citadina 98 contribuie cu expertiză, profesionalism și soluții tehnice moderne la transformarea unui obiectiv portuar de importanță națională într-o infrastructură portuară complet modernizată și competitivă.

DISTRIBUIE ARTICOLUL:

Articole Recente

20 noiembrie 2025

Citadina 98 a fost premiată cu Locul 4 la Gala IMM-urilor 2025, în cadrul Topului Național al Firmelor Private din România, organizat de IMM România – cea mai mare confederație patronală a antreprenorilor români.

10 noiembrie 2025

Drumul ce leagă zonele turistice Soveja și Lepșa, obiectiv de interes național, reprezintă o investiție strategică pentru dezvoltarea turismului și a economiei locale. În calitate de constructor al proiectului, Citadina 98 S.A. contribuie cu expertiză, soluții tehnice moderne și execuție de înaltă calitate.

27 octombrie 2025

Lucrările de asfaltare nu se opresc atunci când temperaturile scad, însă în sezonul rece ele devin semnificativ mai complexe. Pentru o companie de infrastructură precum Citadina 98, menținerea standardelor de calitate în aceste condiții este o adevărată demonstrație de expertiză, coordonare și control tehnic riguros.

30 septembrie 2025

La CITADINA 98 S.A., credem că siguranța comunităților este la fel de importantă ca dezvoltarea infrastructurii. De aceea, ne implicăm activ în proiecte de consolidare a malurilor râului Trotuș și ale afluenților săi, pentru a proteja oamenii și bunurile lor.

19 septembrie 2025

Echipa noastră participa la un proiect de amploare – „Amenajare Dane RO-RO – Port Bazin Nou Galați”, finanțat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. Scopul? Construirea unei rampe moderne care va face posibil transferul rapid și sigur al autovehiculelor de pe cheu direct pe navă.

12 septembrie 2025

Citadina 98 – Partener de încredere la lansarea comunității Romanian Business Leaders Dunărea de Jos